Jak powinna wyglądać dobra strona internetowa?

Zaprojektowanie ciekawej oraz czytelnej strony internetowej to nie lada wyzwanie. Należy pamiętać, że strona ma być stworzona z myślą o użytkowniku, który z łatwością odnajdzie interesujące go informacje.

Postaramy się podpowiedzieć jak powinna wyglądać strona by klient chciał na niej pozostać.

„Mowa jest srebrem a milczenie złotem” – znany wszystkim cytat można odnieść do budowy strony internetowej, otóż dotyczy on zarówno tekstu, jak i grafiki na stronie. Teks nie może przytłaczać, powinien mówić tylko o tym, co naprawdę ważne charakter musi być zgodny z profilem działalności firmy czy też instytucji, do której się odnosi. Grafika zaś ma być dodatkiem, estetyka jest tu bardzo ważna – grafika ma za zadanie uzupełniać treść, która zawarta jest w serwisie internetowym. Nieprofesjonalne jest umieszczanie na stronie zbyt wielu animacji czy banerów, takie elementy sprawiają, że strona staje się nieczytelna i co ważne, wpływają również na prędkość ładowania się strony internetowej.

Konkretnie –po wejściu na Twoją stronę użytkownik powinien od razu wiedzieć, gdzie trafił i gdzie może odnaleźć potrzebne mu informacje. Przyjmuje się tutaj zasadę, iż potencjalny użytkownik jest leniwy, – więc im mniej jest przed nim klikania na stronie by dotrzeć do interesujących go informacji tym lepiej. Dobrze zaprojektowane menu oraz widoczny kontakt to już połowa sukcesu. Należy pamiętać tutaj również o pewnej interaktywności, jeśli prowadzimy sklep internetowy, dajmy klientowi możliwość komentowania, natomiast formularz kontaktowy to konieczność, o której nie można zapomnieć.

Zaprojektowanie strony internetowej opierając się jedynie o własne gusta i upodobania z pewnością nie dostarczą firmie nowych klientów.

Pamiętaj, że czas w internecie płynie znacznie szybciej, jeśli zależy nam na naszym biznesie, musimy dbać o naszą stronę, która potrzebuje „liftingu” średnio raz na 3-4 lata. Strona pozostawiona samemu sobie „rdzewieje” oraz odstrasza potencjalnego klienta. Jeżeli Twoja strona nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych zmień to jak najszybciej!

A gdy już spełnisz podstawowe wymogi – promuj swoja stronę. Co do promocji, mamy wiele dróg, z których możemy skorzystać: reklama na forach, pozycjonowanie, linki sponsorowane czy chociażby umieszczenie naszego adresu strony internetowej na ulotkach czy wizytówkach. Internet to aktualnie najpotężniejsze narzędzie marketingowe, daje bardzo wiele możliwości, należy tylko we właściwy sposób z niego skorzystać.